- Bluearena - http://bluearena.gr -

Η… «γαργάρα» των τοπικών media και οι κινήσεις που ΠΡΕΠΕΙ να γίνουν

Να αναφερθούμε στο θέμα χωρίς περιστροφές, ωραιοποιήσεις και λογική δημοσίων σχέσεων. Οι φίλοι, συνάδελφοι (όλοι τους εξαιρετικά παιδιά), που «τρέχουν» το ρεπορτάζ του ποδοσφαιρικού Ηρακλή στα media της Θεσσαλονίκης, έχουν ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο και το φέρουν εις πέρας με αξιοπρέπεια, φιλότιμο, μαχητικότητα και υψηλό αίσθημα «Ηρακλειδοσύνης». Ωστόσο, η ήδη δυσχερής αποστολή, που τους επιφυλάσσει το ρεπορτάζ του – πάντοτε – «ανήσυχου» Ημίθεου, κορυφώνει την επιβάρυνσή της με τη νέα καλοκαιρινή περιπέτεια του Συλλόγου, μέσα από το σκάνδαλο του διαγραφόμενου υποβιβασμού.

Σαν να μην ήταν αρκετά όλα αυτά, οι «κυανόλευκοι» δημοσιογράφοι έχουν να διαχειριστούν κι έναν τεράστιο «εσωτερικό» πόλεμο, από τα ίδια τα Μέσα, στα οποία εργάζονται. Μην κρυβόμαστε, όλοι παρακολουθούμε καθημερινώς τη συμπεριφορά, την οποία επιφυλάσσουν τα ΜΜΕ της πόλης στον ποδοσφαιρικό Ηρακλή και την – σχεδόν – ανύπαρκτη προβολή του αγώνα για τη δικαίωση και την επίσης – σχεδόν – ανύπαρκτη διάθεση ουσιαστικής συμβολής αυτών των Μέσων στην όλη προσπάθεια.

Επειδή το επιχείρημα «μα, μην κοιτάτε τα πρωτοσέλιδα, μέσα στην εφημερίδα έχουμε… 13 σελίδες Ηρακλή», δεν έχει πείσει ποτέ και κανέναν, οι προθέσεις του ντόπιου Τύπου καθρεφτίζονται στα «σπιρτόκουτα» των πρωτοσέλιδων, τα οποία, όταν μετασχηματίζονται σε… πακέτα τσιγάρων, αποτελούν σημείο αναφοράς… Αντιθέτως, σε βασικά θέματα της πρώτης σελίδας μαθαίνουμε για τις… διακοπές και τις… «selfies», που βγάζουν εκεί παίκτες άλλης ομάδας της πόλης ή για τις μεταγραφικές βολιδοσκοπήσεις της άλλης συμπολίτισσας ομάδας (σε υπερδιπλάσιο χώρο πρωτοσέλιδου), μολονότι, εκείνη, αγωνίζεται μία κατηγορία παρακάτω και ενώ την ίδια ώρα οι «κυανόλευκοι» υφίστανται άδικη ποινή εξόντωσης…

Όσο για τους τοπικούς, αθλητικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς, όσοι δεν έχουν στο πρόγραμμα μονοθεματική εκπομπή για την επικαιρότητα του Ηρακλή, δεν μπήκαν καν στη – λαϊκίστικη, βεβαίως – διαδικασία, που εφαρμόζουν κάθε φορά, όταν «σφάζεται» ο «Γηραιός», να δώσουν έξτρα ώρες για το θέμα του Συλλόγου. Κανονικότατα και με το… νόμο, τα βασικά θέματα των κεντρικών ενημερωτικών εκπομπών τους (ως γνωστόν, σε καμία εκ των οποίων δεν βρίσκεται «κυανόλευκων» αισθημάτων δημοσιογράφος πίσω από το μικρόφωνο) παραμένουν τα μεταγραφικά των άλλων και ελάχιστο επικοινωνιακό «κέρδος» για τον Ημίθεο, το να βγαίνουν κι ένας – δύο τηλεφωνικοί προσκεκλημένοι στον «αέρα» για το όλο θέμα, πέρα από το γνωστό… πενταλεπτάκι με τον ρεπόρτερ της ομάδας…

Λοιπόν. Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Ουδέποτε τα media της πόλης επεφύλασσαν επικοινωνιακή πρωτοκαθεδρία, ή έστω ισότιμη προβολή στον Ηρακλή. Στη συγκεκριμένη συγκυρία δεν σημειώνεται κάποια εξαίρεση, καθώς, ναι μεν το έγκλημα και η αδικία είναι περισσότερο από προφανή, ωστόσο καθίσταται «αντιδημοφιλής» και «επικίνδυνη» η μεγάλη προβολή τους, με βάση την πελατειακή αντίληψη των «μιντιαρχών».

Αυτό, καθώς, ο μεν ένας «συμπολίτης» δίνει αγώνα επί μακρόν, εκτιθέμενος με αλλεπάλληλες κατά του Ηρακλή ψήφους, προκειμένου να απαλλαγεί από την παρουσία του Ημίθεου στη Super League, παρουσία η οποία κάθε χρόνο τόσο πολύ του στοιχίζει σε επίπεδο επικοινωνιακής χασούρας, ο δε έτερος των «συμπολιτών», εδώ και καιρό έχει ξεκαθαρίσει ότι επενδύει στον άδικο και αβάσιμο υποβιβασμό, προκειμένου να «πατήσει» με… «πρόσθετες νομικές παρεμβάσεις», στηρίζοντας τις – όποιες – ελπίδες «λαθραίας» ανόδου. Οπότε, τα ΜΜΕ της πόλης συνεχίζουν τις… «γαργάρες»…

Αυτά από την πλευρά των media. Από την εδώ πλευρά, η οικογένεια του Συλλόγου δεν θα πρέπει να μείνει απαθής έναντι του συγκεκριμένου φαινομένου. Το να περνά το μήνυμα στα κέντρα αποφάσεων ότι «αυτούς δεν τους στηρίζουν, καλά – καλά, ούτε τα τοπικά μέσα», αποτελεί επικοινωνιακή πληγή για τον μεγάλο και άνισο αγώνα που δίνουν οι φορείς, που πρωταγωνιστούν στην προσπάθεια για την δικαίωση. Θα πρέπει να αποτελέσει πρωτοβουλία απόλυτης προτεραιότητας για το Ιδρυτικό Σωματείο και την Επιτροπή Δικαίωσης, το να πραγματοποιηθούν συναντήσεις με τους επικεφαλής των αθλητικών ΜΜΕ της πόλης, ώστε να ασκηθεί πίεση και να ζητηθεί συγκεκριμένη έκταση προβολής της μάχης που δίνεται, τόσο από τον Γραπτό Τύπο, όσο και από τα «ερτζιανά», αλλά και από το δημόσιο τηλεοπτικό μέσο, που τυγχάνει πανελληνίας εμβελείας. Οι συγκεκριμένες επαφές θα πρέπει να δημοσιοποιηθούν, όπως και οι τυχόν δεσμεύσεις, που θα εξασφαλιστούν εκ μέρους των «μιντιαρχών».

Η εικόνα της μη επαρκούς προβολής του θέματος του Ηρακλή από τα ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να ανατραπεί αμέσως. Είναι ζωτικής σημασίας για τον αγώνα που δίνεται, ιδίως στην κρίσιμη και καθοριστική φάση, που έχει, πλέον, περάσει…