ΣΧΟΛΙΟ: «Ο Ηρακλής είναι κοινωνικό κίνημα»

«Ο Ηρακλής φθάνει πλέον, αν δεν είναι ήδη, σε αυτό που λέμε «κοινωνικό κίνημα». Ως τέτοιο, ως κοινωνικό κίνημα, αντιμετωπίστηκε από την Αστυνομία στην Καλλικράτεια, …

Ηρακλής

«Ο Ηρακλής φθάνει πλέον, αν δεν είναι ήδη, σε αυτό που λέμε «κοινωνικό κίνημα». Ως τέτοιο, ως κοινωνικό κίνημα, αντιμετωπίστηκε από την Αστυνομία στην Καλλικράτεια, ως τέτοιο αργά ή γρήγορα θα υποχρεωθεί να το αντιμετωπίσει το σύστημα. Είναι ξεκάθαρο.

Ενδεχομένως κάποιος να πει ότι… «είναι υπερβολή να μπερδεύεις και να συγχέεις τα ποδοσφαιρικά δρώμενα με την κοινωνία και τα κινήματά της, ειδικά στις μέρες που βρισκόμαστε».

Είναι όμως έτσι; Υπάρχει υπερβολή στη φράση «ο Ηρακλής είναι κοινωνικό κίνημα;». Όχι.

Κάποια από τα απαραίτητα στοιχεία ενός κοινωνικού κινήματος είναι να έχει ιδεολογική βάση, ξεκάθαρη και στέρεα και ένα σύστημα απέναντί του από το οποίο αποδεδειγμένα πολεμήθηκε με δόλια μέσα. Είναι ξεκάθαρο ότι στην περίπτωση του Ηρακλή υπάρχουν αμφότερα.

Η αγάπη για την ομάδα, το μεγαλείο του συλλόγου, έχουν εδώ και χρόνια δομήσει, ποτίσει και νοτίσει τη βάση της ιδεολογίας. Οσο κι αν θέλει το σύστημα να το ξεχάσει (ή να υποχρεώσει ετσιθελικά… άλλους να το ξεχάσουν), ο Ηρακλής έχει 103 χρόνια ιστορία και ήταν στη Θεσσαλονίκη πριν η πόλη απελευθερωθεί.

Το σύστημα λοιπόν σε καιρούς που η ιστορία ΠΩΛΕΙΤΑΙ και… μισοτιμής, όσο-όσο, τζάμπα, έχει ήδη απέναντί του ένα μεγάλο πρόβλημα. Εχει απέναντί του ανθρώπους που ΞΕΡΟΥΝ τι σημαίνει ιστορία και είναι γαντζωμένη πάνω της.

Και ξέρετε, όταν έχεις ιστορία να γαντζωθείς σαφώς είσαι πολύ πιο στέρεος από τυχάρπαστους που είναι “όπου φυσάει ο άνεμος».

Η αγάπη για τον σύλλογο έχει εδώ και χρόνια θρέψει τις ρίζες. Το δέντρο με τα πολλά κλαδιά αυτή τη στιγμή με τον τρόπο με τον οποίον βρίσκεται ΑΠΕΝΑΝΤΙ από το σύστημα ξυπνά, ή είναι σε θέση να ξυπνήσει, κι άλλες κοινωνικές ομάδες.

Στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα απέναντι σε ένα σύστημα που -όπως γίνεται στη χώρα, στην κοινωνία, στη νοοτροπία του βολεμένου νεοέλληνα- δομείται πάνω σε ρουσφετειακές σχέσεις για να τους έχει όλους ευχαριστημένους, βολεμένους, ΜΑΖΙ ΤΟΥ, και όχι απέναντί του.

Το θέμα όμως εδώ είναι ότι η κοινωνία πλέον αλλάζει δραματικά. Για αυτό και το σύστημα, φοβούμενο, επιχειρεί να κατονομάσει πολύ γρήγορα ως «μειοψηφίες» αυτούς που είναι στους δρόμους. Είναι τυχαίο ότι έγινε ήδη; Όχι βέβαια.

Αυτούς που είναι στις πορείες. Στις κερκίδες και φωνάζουν. Αυτούς που είναι απέναντι.

Στον χώρο του ποδοσφαίρου ο ξεκάθαρα απέναντι αυτή τη στιγμή είναι ο Ηρακλής. Αυτό όμως, ως εικόνα, ως ορμή (οι φωτογραφίες και τα βίντεο από την Καλλικράτεια είναι χαρακτηριστικά) δεν περιορίζεται πια στον χώρο του ποδοσφαίρου.

Ο Ηρακλής απέδειξε ότι ο χώρος του ποδοσφαίρου –ως χώρος- δεν είναι δυνατόν, δεν είναι αρκετός να περιορίσει τα μηνύματα που στέλνει ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ.

Κι αυτό από μόνο του σε αυτή την κοινωνία έτσι όπως διαμορφώνεται πλέον είναι, μεταξύ άλλων, δύο πράγματα: α) ενίσχυση στις άλλες… μειοψηφίες και β) επικίνδυνο για το σύστημα, γενικώς, και όχι μόνο του ποδοσφαίρου.

Υπήρχε κάποιος προφανής λόγος για να υπάρχει τόση Αστυνομία στην Καλλικράτεια; Στο ποδόσφαιρο έχουμε μάθει ότι όταν υπάρχουν οπαδοί και των δύο ομάδων, τα αστυνομικά μέτρα είναι δρακόντεια και μπλα, μπλα, μπλα…

Στην Καλλικράτεια, τι υπήρχε; Υπήρχαν οι φίλαθλοι του Ηρακλή που είχαν προαναγγείλει ότι «κάθε αγώνας θα είναι και μια κινητοποίηση» (ποιος και με ποιον τρόπο, πέραν της απειλής βίας μπορεί να το αποτρέψει αυτό;) και όχι φυσικά να ενοχλήσουν κανέναν άλλον.

Και η Αστυνομία ήταν εκεί. Δρακόντεια μέτρα διότι το σύστημα γνωρίζει πολύ καλά ότι η παρουσία Αστυνομίας και μόνο είναι ικανή να προκαλέσει τον φίλαθλο. Τον εξεγερμένο στην πορεία. Το κοινωνικό κίνημα. Και βεβαίως αυτή η αηδία με τα χημικά, η εγκληματική τους χρήση.

Και τελικώς, αλήθεια, το σύστημα τι πιστεύει; Ότι όλα αυτά (το είχαμε αναρωτηθεί και στη διάρκεια της πορεία στο πλαίσιο της Δ.Ε.Θ.) θα κάνουν τη σημαία του Ηρακλή να σταματήσει να κυματίζει;

Είναι ξεκάθαρο ότι το σύστημα προσπαθεί να φθείρει τα κινήματα στην κοινή γνώμη. Να κάνει τους πολλούς που φοβούνται να ξεμυτίσουν, να πιστέψουν ότι αυτοί που δικαιολογημένα αντιδρούν και ορθότατα ξεσπούν, είναι λίγοι.

Θα προσπαθήσει να κάνει την κοινή γνώμη να πιστέψει ότι αργά ή γρήγορα η οργή θα κοπάσει. Κι έτσι αυτοί που αρνούνται, φοβούνται, βαριούνται στην αρχή να ξεμυτίσουν, θα παραμείνουν σπίτια τους.

Και κάτι ακόμη για τον Δήμαρχο, Γιάννη Μπουτάρη. Συνεχίζει να προσπαθεί να πείσει (σύμφωνα με τους διαλόγους που βγήκαν από το ρεπορτάζ από την πρόσφατη συνεδρίαση του Δήμου) ότι το κίνητρό του για το οποίο αδιαφορεί παντελώς είναι ότι δεν θέλει να ασχολείται με τον Ηρακλή ως Ανώνυμη Εταιρεία.

Μάλιστα… Παίζει όμως συνεχώς σε μια λεπτή γραμμή διότι με αυτόν τον τρόπο αδιαφορεί ουσιαστικά για τους χιλιάδες πολίτες που είναι στην πόλη που είναι Δήμαρχος και κάνει πως δεν καταλαβαίνει ότι υπάρχει σαφής διαφορά μιας (οποιασδήποτε ανώνυμης εταιρείας) και μιας ομάδας, ενός συλλόγου.

Κι αν ήταν έτσι, ενδεχομένως να μην έπρεπε να ασχοληθεί και με άλλες ανώνυμες εταιρείες, όπως του μπάσκετ, και με παίκτες που καλωσόρισε στο Δημαρχείο του.

Κι αν ήταν έτσι θα μπορούσε να ψελλίσει κάτι τώρα που ο Ηρακλής δεν πήγε ως… ανώνυμη εταιρεία να παίξει στην Καλλικράτεια».

-Ο Γιάννης Πάγκος εργάζεται στη NOVA.

 

Σχετικά Άρθρα

Back to Top