«Νομοταγής Πολίτης» (2009)

Το αστυνομικό θρίλερ του Γκάρι Γκρέι, μπαίνει στο μικροσκόπιο της BLUEARENA. LAW ABIDING CITIZEN (2009) Σκηνοθεσία: Φ.Γκάρι ΓκρέιΣενάριο: Κουρτ ΓουίμερΠρωταγωνιστούν: Τζέραρντ Μπάτλερ, Μάικλ Γκαμπόν, Λέσλι ΜπιμΕίδος: Αστυνομικό …

Επικαιρότητα

Το αστυνομικό θρίλερ του Γκάρι Γκρέι, μπαίνει στο μικροσκόπιο της BLUEARENA.



LAW ABIDING CITIZEN (2009)


Σκηνοθεσία: Φ.Γκάρι Γκρέι
Σενάριο: Κουρτ Γουίμερ
Πρωταγωνιστούν: Τζέραρντ Μπάτλερ, Μάικλ Γκαμπόν, Λέσλι Μπιμ
Είδος: Αστυνομικό θρίλερ
Διάρκεια: 108`



Ο Γκάρι Γκρέι μετά το “Τhe Italian Job” που άφησε καλές εντυπώσεις έρχεται με μια νέα ταινία που καταπιάνεται με το θέμα της αυτοδικίας και της τυφλής δικαιοσύνης. Ο Κλάιντ Σέλτον (Τζέραρντ Μπάτλερ) είναι ένα ήσυχος οικογενειάρχης που χάνει τα πάντα όταν κατά τη διάρκεια ληστείας δολοφονούνται άγρια η γυναίκα και η κόρη του.

Μετά τη σύλληψη των δύο κακοποιών την υπόθεση αναλαμβάνει ο φιλόδοξος εισαγγελέας Νικ Ράις (Τζέιμι Φοξ) που προτείνει στο έναν από τους δολοφόνους μια ελαφριά καταδίκη με αντάλλαγμα μια κατάθεση που θα εξασφαλίζει στο συνένοχό του τη θανατική ποινή. Ο Σέλτον πιστεύει ότι με αυτό το συμβιβασμό προσβάλλεται η μνήμη της οικογένειάς του και δεν αποδίδεται δικαιοσύνη. Δέκα χρόνια μετά επιστρέφει με μοναδικό στόχο να καταστρέψει ένα σύστημα δικαίου που χωλαίνει.


Η αλήθεια είναι ότι η ταινία ξεκινάει αρκετά καλά με ένα θέμα που δεν αφήνει σχεδόν κανένα ασυγκίνητο. Ωστόσο κάπου στη μέση παρουσιάζει αρκετά θολά σημεία. Αν σκοπός του σκηνοθέτη ήταν να δημιουργήσει το επόμενο «Seven» τότε η απόπειρά του στέφθηκε με απόλυτη αποτυχία.

Στο σενάριο διαπιστώνονται κενά που δεν εξηγούνται με καμία επίκληση στη λογική. Όπως για παράδειγμα όταν η δήμαρχος κηρύσσει την πόλη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης εξαιτίας ενός ατόμου που μέσα από τη φυλακή σκοτώνει με περίεργα και εξωπραγματικά κόλπα μόνο ανθρώπους που εμπλέκονται στην υπόθεση του. Τα τελευταία είκοσι λεπτά η ταινία χάνει τον προσανατολισμό της με αποτέλεσμα να θυμίζει επεισόδιο του “24”. Οι πρωταγωνιστές προσπαθούν να υποστηρίξουν την ιδέα με πιο ενθουσιώδη τον Μπάτλερ που συμμετέχει και στην παραγωγή.



Απαριθμώντας τα θετικά θα μπορούσαμε να σταθούμε και πάλι στα ζητήματα της τυφλής δικαιοσύνης και της αυτοδικίας που θίγονται με επιτυχία στις ακόλουθες σκηνές. Αρχικά στη σκηνή κατά την οποία ο Σέλτον υπερασπίζεται χωρίς συνήγορο τον εαυτό του απογυμνώνοντας ένα ολόκληρο σύστημα δικαιοσύνης και έπειτα στο σημείο που ο Ράις ρωτάει τον Σέλτον αν πιστεύει ότι η γυναίκα και η κόρη του θα ήταν ικανοποιημένες που σκοτώνει στο όνομα τους. Στα πλεονεκτήματα συγκαταλέγονται η έντονη δράση και οι απίστευτες σκηνές βίας που διατηρούν το ενδιαφέρον του θεατή.



Ο πρωταγωνιστής παλεύει να διδάξει τη ρήση του περίφημου Ουλπιανού σύμφωνα με τον οποίο η δικαιοσύνη είναι η σταθερή και διηνεκής θέληση να αποδίδεται στον καθένα αυτό που του πρέπει. Η αυτοδικία αποτελεί τη λύση που του προσφέρει πρόσκαιρη ικανοποίηση και τον μετατρέπει σε εκδικητή-τέρας που δεν σταματάει παρά μόνο τη στιγμή που κάποιος άλλος ρίξει τους τίτλους τέλους.





http://www.youtube.com/watch?v=yFTlG-gxPAA

Σχετικά Άρθρα

Κακουργηματική δίωξη σε 4 οπαδούς του ΠΑΟΚ για την παρ’ ολίγο δολοφονία οπαδού του Άρη.

Διάφορα

«Πρωτοβουλία συγγνώμης» για τα θύματα από Γκαγκαλούδη (pic+vid)

Διάφορα

Back to Top